Wyniki

Znaleziono 5 wyników wyszukiwania hasła: handel międzynarodowy

Eliza Przeździecka, Rumiana Górska, Andżelika Kuźnar, Jerzy Menkes (2019/6, Artykuły, s. 701)

Efekty umowy o partnerstwie gospodarczym między UE a Japonią dla gospodarki polski

Artykuł analizuje wpływ umowy o partnerstwie gospodarczym między UE a Japonią na gospodarkę Polski. Autorzy badają wpływ obustronnej eliminacji ceł na gospodarkę za pomocą modelu równowagi ogólnej i bazy danych GTAP. Wpływ obustronnego zniesienia ceł na PKB, produkcję, handel zagraniczny i dobrobyt społeczny w Polsce jest analizowany i porównywany z innymi krajami i regionami. Zgodnie w (...)


Aleksandra Kordalska, Magdalena Olczyk (2019/6, Artykuły, s. 734)

Czy Niemcy są europejskim centrum przemysłowym dla krajów EŚW?

Celem artykułu jest dekompozycja eksportu oraz importu brutto do Niemiec i z Niemiec dla siedmiu wybranych gospodarek Europy Środkowo-Wschodniej (EŚW): Czech, Estonii, Litwy, Łotwy, Polski, Słowacji i Węgier w latach 2000 i 2014, a także określenie roli Niemiec w absorpcji, reeksporcie i redystrybucji wartości dodanej wytworzonej w krajach EŚW. W analizie wykorzystywana jest dekompozycja (...)


Andrzej Cieślik (2008/6, Artykuły, s. 729)

Wpływ przedsiębiorstw międzynarodowych na polski handel zagraniczny

Celem artykułu jest poznanie roli międzynarodowych korporacji w fragmentaryzacji procesów produkcyjnych w Polsce pod wpływem byłego handlu obustronnego Polski z gospodarkami OECD. W analizie empirycznej jest stosowany teoretyczny model zakładający pełną specjalizację zintegrowanego pionowo koncernu. Uzyskane wyniki nie potwierdzają istnienia istotnych statystycznie zależności między liczbą (...)


Piotr Misztal (2008/5, Artykuły, s. 607)

Niepełne przenoszenie zmian kursu waluty na ceny w handlu zagranicznym

Głównym celem artykułu jest analiza zjawiska niekompletnej replikacji różnic kursowych na ceny w handlu zagranicznym, w świetle teorii i praktyki. Zakres, w jakim różnice kursowe są odzwierciedlone w cenach na rynku docelowym towarów handlowych jest nazywany „kursem pass-through”. Niekompletne kursy przelotowe nazywa się „pricing to market”. Praktyczne zainteresowania skupiają się w (...)


Marian Gorynia, Tadeusz Kowalski (2008/1, Artykuły, s. 51)

Globalne i krajowe uwarunkowania funkcjonowania polskich przedsiębiorstw

Artykuł ma na celu określenie i ocenę kluczowych warunków zewnętrznych i wewnętrznych makr, które wpływają na rozwój polskiej gospodarki i firm, zarówno w chwili obecnej jak i w przyszłości. Pierwsza część poświęcona jest diagnozie obecnego globalnego otoczenia makroekonomicznego. Nacisk został położony na ogólnoustrojowe warunki globalizacji oraz wpływ globalizacji na stopy procentowe (...)




Mikroekonomia
Adam Oleksiuk Jacek Białek

124 stron
Cena: 24,99 zł   Cena PDF: 24,60

Sprzedaż
wysyłkowa

Poeta, nauczyciel, uczeń
Wojciech J. Podgórski

270 stron
Cena: 26,25

Sprzedaż
wysyłkowa