Szukaj na stronie (osoby, hasła):



Wyniki

Znaleziono 9 wyników wyszukiwania hasła: konkurencja

Elżbieta Rychłowska-Musiał (2017/4, Artykuły, s. 400) OPEN ACCESS

Opcje realne na rynku konkurencyjnym – gry opcyjne

Wiele międzynarodowych korporacji stosuje aparat opcji realnych przy wycenie projektów inwestycyjnych, jednak zakres tego wykorzystania w praktyce gospodarczej pozostaje poniżej oczekiwań. Celem artykułu jest wskazanie przesłanek, które mogą być przyczyną ograniczonego zastosowania koncepcji opcji realnych do wyceny inwestycji obarczonych ryzykiem przez firmy działające na rynku (...)


Elżbieta Rychłowska-Musiał (2011/6, Artykuły, s. 795)

konkurencja na rynku a strategia realizacji i finansowania projektu inwestycyjnego

Wybór optymalnego momentu realizacji inwestycji ma dla jej powodzenia istotne znaczenie. Odkładanie go w czasie może być dla inwestora źródłem wymiernych korzyści finansowych, może jednak także zwiększyć ryzyko wyeliminowania firmy przez konkurencję. Autorka rozważa sytuację spółki, która działając na rynku konkurencyjnym dokonuje wyboru optymalnego momentu realizacji danego projektu (...)


Jan Fałkowski (2011/1, Artykuły, s. 55)

konkurencja między partiami politycznymi a polityka gospodarcza

Niniejsze opracowanie stanowi próbę zarysu spojrzenia ekonomistów na zależności zachodzące pomiędzy poziomem konkurencji między partiami politycznymi a polityką gospodarczą. W pierwszej części pracy, w nawiązaniu do osiągnięć nowej ekonomii instytucjonalnej oraz nowej ekonomii politycznej, zaprezentowano przyczyny, dla których konkurencja polityczna znalazła się w kręgu zainteresowań (...)


Włodzimierz Szpringer (2010/3, Artykuły, s. 285)

Ekonomiczne teorie regulacji konkurencji

Artykuł analizuje znaczenie wzmocnienia podejścia ekonomicznego w prawie konkurencji. Dotyczy to w szczególności rynków technologii IT i komunikacji elektronicznej, których określanie nie uwzględnia dynamiki innowacji. W centrum uwagi są rozwiązania dotyczące urządzeń kluczowych, granic narzucania licencji, zbiorowej dominacji rynkowej, transakcji wiązanych, kartelizacji i koncentracji, a (...)


Marcin Piątkowski (2009/6, Miscellanea, s. 775)

Międzynarodowa konkurencja podatkowa i jej implikacje dla Europy Środkowo-Wschodniej


Barbara Jankowska (2009/1, Artykuły, s. 67)

konkurencja czy kooperacja?

Rzeczywistość gospodarek rynkowych pokazuje, że działaniu mechanizmu cenowego, które uwidacznia się w znacznej mierze poprzez dokonujący się wśród firm proces rywalizacji, towarzyszy kreowanie powiązań kooperacyjnych między konkurentami. Ten szczególny typ relacji między uczestnikami gry rynkowej jest określany mianem koopetycji bądź kooperencji. Autorka przedstawia koopetycję jako sposób (...)


Władysław Świtalski (2008/2, Artykuły, s. 141)

Czy kategoria jakości jest ważna w ekonomii?


Michał Brzoza-Brzezina, Jacek Socha (2007/4, Artykuły, s. 491)

Sztywność nominalnych wynagrodzeń oraz jej wpływ na politykę pieniężną

Aby przetestować hipotezę sztywność płac nominalnych w dół w Polsce, wykorzystaliśmy dane z sondażu średnich i dużych przedsiębiorstw. Odkryliśmy względnie słabe wsparcie zniżkowej sztywności płac podczas analizy średniej całkowitej kompensacji w przedsiębiorstwie. Jednakże, ponieważ ten wynik może mieć wpływ na rotację pracy, proponujemy metodę eliminacji jego oddziaływania. Okazuje się (...)


Marian Gorynia, Barbara Jankowska (2007/3, Artykuły, s. 311)

Koncepcja klasterów jako sposób regulacji zachowań podmiotów gospodarczych

W rozwiniętych gospodarkach rynkowych wykorzystanie "mechanizmu cenowego" jest wspierane przez działania różnych instrumentów instytucjonalnych i środków, które raczej wspierają i uzupełniają rolę regulacyjną neoklasycznego systemu cen niż ograniczają wpływ rynku. Specyficzną formą wzajemnych stosunków konkurencyjnych i kooperacyjnych jest koncepcja klastrów. Artykuł stara się (...)




Spory o ustrój społeczno-gospodarczy w Polsce
Tadeusz Kowalik

116 stron
Cena: 10

Sprzedaż
wysyłkowa

Sektor wiedzy w rozwoju gospodarki
Leszek J. Jasiński

96 stron
Cena: 14,70 zł   Cena PDF: 23,37

Sprzedaż
wysyłkowa

Pierwotną wersją czasopisma jest wersja drukowana.

Strona przechowuje informacje na komputerze klienta w postaci ciasteczek (cookies) na potrzeby dokonania zakupów na stronie ekonomista.info.pl
(Nowelizacja ustawy Prawa Telekomunikacyjnego z 22 marca 2013 r. wymuszona przez Parlament Europejski).
Sklep na tej stronie nie będzie działał prawidłowo bez obsługi ciasteczek.

© Wydawnictwo Key Text. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Cytowanie dozwolone z podaniem źródła.